Excelente maestro es aquel que, enseñando poco, hace nacer en el alumno un deseo grande de aprender. Arturo Graf

viernes, 22 de marzo de 2013

SEGUIM AMB LA CREACIÓ DELS NOSTRES PERSONATGES

Aquesta setmana, hem continuat treballant en la nostra obra de teatre. El dimarts durant la classe de representació, li  vàrem poder ensenyar la història  que  hem creat al professor. Ens va dir que estava bé, però que encara falta millorar alguns aspectes.
Una vegada que el professor va aprovar la  història presentada i les cançons que cantarem, les meves companyes i jo decidírem començar a escriure les lletres d’aquestes. Un objectiu que ens hem proposat, és tenir fetes algunes d’elles cap el dimarts de la setmana que ve, i així mostrar-se-les al docent.

El dijous per la tarda, vam continuar amb la caracterització dels nostres personatges, i tal com vaig comentar la setmana passada al bloc, ens quedarem una hora més tard.
Primerament quan tot el grup va estar reunit, decidírem comentar que faríem durant aquesta classe. Així que, quan totes ho vam tenir clar ens posàrem a treballar amb el material necessari que havíem portat de casa.

Alicia, va començar a fer les seves ales tallant primer la forma  d’aquestes en una superfície de goma eva de color blanca. La nostra idea, és fer aquestes ales amb una mica de forma. Així que, la meva companya va dur a classe filferro per intentar aconseguir aquest objectiu.
Va sorgir una dificultat a l’hora de posar el filferro en la goma eva, ja que aquest no s’aferrava i tampoc es podia cosir perquè la superfície es trencava. La solució per aquest problema, va ser tallar una peça de cartró una mica més petita que les ales per donar aquest efecte de moviment.
 
Carol, va pintar de color negre els seus ulls fets amb la part de baix de dos ampolles d’aigua i els va deixar acabats. Després, va fer les seves antenes i va decorar-les cosint dos retalls de tela vermella en forma rodona. Al principi, li va suposar una dificultat realitzar aquesta acció però finalment, ho va superar sense cap problema.
La meva companya Eva, va acabar de pintar les mitges de color lila per a realitzar la seva màscara. Seguidament, va procedir a ajudar a Alicia i a Carol en les seves feines.
 
Arantxa, va acabar de realitzar la seva màscara, posant llana de color verd com si fossin els cabells de l’aranya, i omplint les antenes amb paper de diari. Després, va ajudar també a algunes companyes a fer la seva disfressa. Així va quedar finalment la màscara realitzada per ella:

Per la meva part, vaig portar diversos materials per continuar fent la caracterització del meu personatge. Vaig decidir portar bosses d’escombraires de color blau, per fer el cos de la meva disfressa, llana del mateix color per simular els cabells de l’eruga i una capsa amb agulles i diferents fils de colors per compartir amb les meves companyes.
 
El primer que vaig fer, va ser realitzar els meus ulls amb la part de baix de dos ampolles d’aigua, i més concretament, d’una gran i altra petita ambdues de color blau. Una vegada acabada aquesta feina, vaig provar com es veia a través del plàstic de les ampolles, comprovant amb sorpresa que la visió era bona.
A continuació, vaig començar a elaborar la meva màscara, tallant les cames de les mitges de color blau marí i quedant-me amb la part central per treballar amb ella. Lo que vaig fer, va ser posar-me la mitja al cap mentre la meva companya Arantxa hem feia els forats dels ulls i de la boca. Quan vaig acabar això, vaig cosir la part de les cames per poder-ho emplenar amb paper de diari i simular les meves antenes.
 
Més tard, vaig agafar la llana de color blau tallant-la en trossos més petits i cosint-los de manera desigual a la meva màscara. Després, vaig obrir una mica la llana per donar la sensació d’un cabell despentinat. Aquesta feina, no  la vaig poder acabar i és una tasca pendent per acabar durant la pròxima setmana.
Mentre jo feia aquesta feina, Arantxa, ja havia acabat de fer la seva  i no podia començar a fer les potes de l’aranya perquè no teníem suficient cartró. Així que, va decidir ajudar-me a fer el cos del meu personatge amb les bosses d’escombraires i paper de diari.
 
He de dir, que una vegada va estar llest de manera provisional el cos de la meva disfressa i hem vaig emprovar tot el conjunt (la màscara, la bossa d’escombraire i els ulls), va ser molt divertit  i hem vaig riure molt quan les meves companyes m’ensenyaren la fotografia que hem vàrem fer.
No obstant, encara queden alguns detalls que vull fer en la meva disfressa. Per exemple, vull utilitzar dues mitges i més concretament les cames, omplir-les de paper de diari i cosir-les a la meva samarreta i a les mitges que portaré, per simular que tinc quatre braços més. Finalment,  aquest va ser el resultat final:

 
 
Per acabar, m’agradaria dir que estic gaudint molt elaborant la caracterització dels nostres personatges, escrivint la història i les cançons juntament amb les meves companyes i observant com cada setmana anem avançant i creant la nostra representació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario