Excelente maestro es aquel que, enseñando poco, hace nacer en el alumno un deseo grande de aprender. Arturo Graf

viernes, 15 de marzo de 2013

CONTINUAM AMB ELS PREPARATIUS DE LA REPRESENTACIÓ

Continuant amb la preparació de la nostra representació, en aquesta setmana no hem pogut avançar molt pel que respecta a la historia i el guió ja que el professor no va poder venir a classe i tampoc el vam enviar per via moodle el treball fet fins ara.
El dijous per la tarda en la classe de Carmen, les meves companyes i jo abans de continuar amb la feina assignada la setmana passada (començar a fer proves per a elaborar les nostres mascares), vàrem decidir parlar abans una mica dels decorats.
 
El que volem aconseguir amb la decoració del nostre escenari és un efecte de grandiositat, és a dir, simular que som insectes petits dins d’un bosc molt gran. Per aconseguir això, hem pensat fer un arbre, una flor i una fulla molt gran. A més, també ens agradaria realitzar una tela d’aranya amb petites aranyetes, una muntanya de  menjar i utilitza teles velles pintades de verd per simular l’herba.
Una vegada vam parlar sobre aquest tema, decidírem començar amb la realització de les proves per fer les nostres mascares. Pensant com les faríem i cercant noves maneres de fer-les en el cas de que no quedessin bé.
 
A l’hora de cercar alguns dels materials que havia de portar, no vaig tenir cap problema, per exemple amb el paper de diari, les ampolles de plàstic o la pintura, perquè ho vaig trobar fàcilment. En canvi, amb les mitges hem va passar lo contrari. Vaig cercar per casa, però no tenia cap que estigues rompuda.
No obstant, li va succeir el mateix a algunes de les meves companyes de grup. Per aquest motiu, durant un moment ens vam replantejar canviar aquest material per un altre. Un dels materials pensats van ser plats de plàstic per elaborar la mascara i diversos materials com retalls de cartolina, de goma eva o de teles  per fer els detalls dels ulls, de la boca, etc.
 
Més tard, va venir Carmen a la nostra taula a preguntar que teníem pensat fer i com era la nostra historia. Li vam comentar fer les mascares amb plats i personalment, hem va fer reflexionar sobre un aspecte. Si utilitzàvem aquest material, la veu no es projectaria molt bé, ja que el plat es mouria i ens cobriria la boca.
Després de parlar durant una estona, vàrem decidir continua endavant amb el material pensat anteriorment i començarem a fer algunes proves. Mirant les mitges que havíem portat, ens vam adonar que només faltaven un parell més i ja les teníem totes.
 
La primera prova, la vàrem realitzar amb la meva companya Arantxa. Primer, es va posar la mitja al cap i després es va fer els forats pels ulls i la boca. A continuació, algunes membres del grup també es van posar les mitges que havien portat.
Seguidament, cadascuna va començar a treballar en l’elaboració de la seva mascara. Cal destacar, que com jo no podia fer-me la meva, Eva hem va donar la part de les cames perquè ella no les necessitava.  Amb aquestes, vaig pensar fer els peus del meu personatge, ja que una eruga té molts.



El que vaig fer, va ser preparar la taula amb papers de diari, posar-me uns guants i  vaig començar a pintar amb pintura de color blau el que m’havia donat la meva companya, Eva. A classe no es va assecar, així que quan va arribar l’hora d’acabar ho vaig embolicar amb el paper de diari utilitzat i a casa ho vaig desembolicar per deixar que s’assequés.
 
Mentrestant, alguns membres del grup estaven pintant una mitja de color lila per fer la mascara de la formiga i  altres s’estaven fent els ulls que portaran en la seva disfressa. Aquests, els vàrem fer tallant dos culs d’ampolles de plàstic i  unint-los amb cinta. En el cas de l’aranya, vàrem unir 4 ja que aquest animal té més ulls.
Per a la propera classe, vam decidir que cadascuna havia de portar diferents materials per continuar elaborant la seva mascara. Per fer la meva, havia pensat dur llana  per simular els pels de l’eruga, entre altres materials.
 
Per acabar, volia dir que les meves companyes i jo, ens vam donar compte que no dóna massa temps per fer moltes coses en dos hores, i pel pròxim dia ens quedarem una hora més a l’aula per aprofitar més el temps.

No hay comentarios:

Publicar un comentario